top of page

Učitel jako vědomý průvodce třídy
Navazující kurz pro absolventy základního kurzu Učitel koučem. Cesta pokračuje...

6 setkání zaměřených na skupinové koučování a skupinovou dynamiku.

Také už se vám stalo, že mezi vámi a třídou vznikly ty nečekané JÁMY?

JÁMY - chvíle nedorozumění, kdy se zdá, že mezi JÁ učitele a MY třídy se rozprostírá nepřekonatelná propast?

Navážeme na dovednosti získané v kurzu Učitel koučem, mnohem více se zaměříme na práci se skupinovou a systemickou pedagogiku.

 

Co potřebujeme jako vědomí průvodci?

Po letech práce ve školách jsem pochopil, že vědomý průvodce třídy potřebuje především: Rozumět svému JÁ - znát své silné stránky, limity a motivace
Vědět o sobě - být si vědom svých reakcí a emocí
Být vnímavý k MY - cítit dynamiku třídy a potřeby žáků
Najít správnou míru - jak říkal Komenský, nebýt ani všezvěd ani mámil

Proč se přihlásit? Co tím získáte?  

Tvůrce zajímavých hodin - kolegové si od vás budou brát nápady

Expert na třídnické hodiny - budete mít bohatou zásobárnu aktivit

Realizátor adaptačních kurzů - dokážete vést děti přechodovými obdobími

Motivátor pro mladé kolegy - vaše zkušenosti budou cenné pro ostatní

Základní informace 

Navazující kurz, pro absolventy základního kurzu Učitel koučem. Kurz je šestidenní (48 výukových hodin) - jednotlivá setkání se konají s odstupem cca 3-4 týdny.

Kurz lze hradit z operačního programu JAN AMOS KOMENSKÝ.

Popis programu

Kurz Učitel jako vědomý průvodce třídy nabízí účastníkům hluboký vhled do moderních pedagogických přístupů, zaměřujících se na vedení tříd a skupin žáků prostřednictvím koučovacích technik a systemické pedagogiky. 

Účastníci získají nové schopnosti a dovednosti spojené s koučovacím přístupem zaměřujícím se na vedení skupin a týmů. Seznámí se s pohledem systemické pedagogiky, která přispívá k vědomému vytváření bezpečného a otevřeného klimatu ve třídě a vede k motivovanému zapojení žáků do výuky a do celkového dění ve třídě, k jejich sebevědomému vyjadřování a k odpovědnému přístupu k učení.

Klíčové dovednosti a kompetence, které získáte:

Koučovací přístup ve vedení skupin :

  • Skupinové koučování, jak jej mohou učitelé efektivně využívat ve výuce.

  • Dovednosti pro přípravu koučovacího procesu.

  • Modely a struktury pro efektivní koučování.

Systemická pedagogika:

  • Pochopení principů systemické pedagogiky.

  • Vytváření bezpečného a otevřeného klimatu ve třídě.

  • Motivace žáků k aktivnímu zapojení do výuky a třídního dění.

Práce s diverzitou skupiny:

  • Posilování individuální integrity žáků. 

  • Práce v triádách

  • Efektivní práce s různorodostí skupiny a její dynamikou.

Struktury a metaprogramy

  • Práce se strukturami a typologií dětí.

  • Techniky pro čtení skupinové dynamiky a rozpoznávání jejích klíčových jevů.

Komunikace a řešení náročných situací 

  • Zvládání náročných situací a vyjednávání s žáky a rodiči.

  • Efektivní vedení třídnických hodin a schůzek s rodiči.

Novinka v kurzu: Dva dny věnované práci s RVP

Do dvou ze šesti dnů jsme přidali nový program zaměřený na práci s Rámcovým vzdělávacím programem pomocí koučovacích dovedností a metod design thinking.

Původní obsah kurzu zůstává zachován.

1. Proměňuji RVP v jasné cíle a praktické kroky

2. Vyzkouším a vylepším nástroje pro rozvoj kompetencí

Termíny:

Termíny pro šk. r. 2025/2026 - 5. běh - AKADEMIE Libchavy

1. den     26.09.2025 - ZRUŠENÝ

1. den     05.11.2025 

2. den     17.12.2025 

3. den     04.02.2026

4. den     05.03.2026

5. den     09.04.2026

6. den     13.05.2026

*Výcvik probíhá vždy od 9:00 do 16:00.

bottom of page