
Tereza Mocová
Profese
Pedagožka, koučka a mentorka, lektorka, překladatelka anglického jazyka
Současné působiště
-
Učitelka angličtiny a CLIL na ZŠ Kunratice (od 2017)
-
Mentorka pedagogů ZŠ a MŠ (od 2018)
-
Koučka, jazyková koučka (od 2016)
-
Překladatelka
Pracovní zkušenosti
-
2012 - 2016 lektorka AJ, překladatelka na volné noze
-
2016 - 2017 vychovatelka, ZŠ Purkrabka
-
2014 lektorka semináře "Firemní překlad a tlumočení", FF UK
-
2008 – 2015 interní překladatelka/tlumočnice AJ, RWE, a.s.
-
2005 – 2008 interní překladatelka/tlumočnice AJ, Pražská teplárenská, a.s.
-
2004 – 2005 lektorka anglického jazyka AJ, Language House
Vzdělání
-
2016 studium pedagogiky, SSŠP Pedagogiky a sociálních služeb
-
2010 rigorózní zkouška, literární překlad, FF UK, PhDr.
-
1999 – 2005 magisterské studium překladatelství, angličtina/francouzština, FF UK, Mgr.
-
2019 Náš svět se tvoří v našich hlavách, Systemická fabrika (30 h)
-
2019 Čtením a psaním ke kritickému myšlení (40 h)
-
2019 Typologie MBTI, RWCT (40 h)
-
2018 Druhá spirála kouče, Koučink akademie (73 h)
-
2018 Jak na proměnu kultury školy, aneb "Zrození kmenového vůdce", Job (8 h)
-
2016 První spirála kouče, Koučink akademie (64 h)
-
2015 Narodím se za rok, roční sebepoznávací program pod vedením Surya Cinzia Donnoli
-
2013 Respektovat a být respektován, Spol. pro mozkově kompatibilní vzdělávání (32 h)
Co vám právě já mohu nabídnout?
-
Cizí jazyky
-
nabízím podporu a bezpečný prostor, v němž může učitel v klidu otevírat a prozkoumávat svá témata
-
nabízím své zkušenosti s výukou angličtiny
-
nabízím inspiraci do výuky cizích jazyků (mezipředmětové propojování (CLIL), koučovací přístup ve výuce, využití prvků dramatické výchovy, formativní hodnocení, práce s chybou,…)
-
znám realitu základní školy a inspiraci, kterou nabízím, v ní sama využívám a rozvíjím.
-
Obecná pracovně-osobní témata
V kontextu školství mě baví a zároveň považuji za užitečné podporovat pedagogy ve zpracovávání a odhazování přehnané zátěže, kterou si na sebe kladou oni sami. Mám na mysli především pocit přílišné zodpovědnosti za výsledek vzdělávání a rozvoj dětí, zasahování pedagogické práce hluboko do osobního času a prostoru a nesplnitelné nároky na sebe sama - své působení, přípravu hodin nebo vlastní seberozvoj. Velmi ráda ale poskytnu podporu i v jiných tématech podle potřeby, např. v oblasti komunikace s dětmi nebo s rodiči, vztahy se žáky, vztahy ve třídě, apod.