Ředitel jako lídr školy
Vrcholový program pro absolventy Systemického vedení týmů. Transformace na skutečného lídra.
Jasná vize → inspirovaný tým → autonomní fungování → vedení změn → trvalý rozvoj školy

Víte, co odlišuje manažera od lídra?
Manažer řídí procesy. Lídr inspiruje lidi k následování vize, která je větší než oni sami.
Po absolvování kurzů "Ředitel koučem" a "Systemické vedení týmů" máte nástroje pro koučování i systémové vedení.
Nyní přichází čas na vrchol - naučit se být skutečným lídrem, který:
-
Vytváří a sdílí inspirující vizi
-
Buduje kulturu školy vědomě
-
Rozvíjí autonomii a zodpovědnost týmu
-
Vede změny s důvěrou a jistotou
A přesně takový lídr se můžete stát i vy.
Proč se přihlásit? Co tím získáte?
Vytvořit a sdílet inspirující vizi školy
Budovat kulturu učení a inovací
Používat různé styly vedení podle situace
Rozvíjet autonomii
a zodpovědnost týmu
Základní informace
Navazující kurz po kurzu Systemické vedení týmu.
Kurz začíná 2,5 denním seminářem Spirálová dynamika a s odstupem cca měsíc na něj naváže 6 denní kurz Ředitel jako lídr školy (48 vyučovacích hodin).
Společný zážitek se Spirálovou dynamikou v uzavřené skupince podpoří poznání se navzájem a stmelení skupiny. Už i samotný program spirálovky se ladí a optimalizuje podle potřeb dané skupiny. Na tento společný zážitek ze spirálovky se pak navazuje a dále se rozvíjí v 6 dnech kurzu Ředitel lídrem.
Kurz lze hradit z operačního programu JAN AMOS KOMENSKÝ.
Stručný popis programu
Kurz navazuje na předchozí kurzy Ředitel koučem a Systemické vedení týmu a jeho záměrem je upevnit a dále rozšířit již získané manažerské dovednosti. Zaměříme pozornost na vliv osobní vize a vize školy na směřování týmu a dále na celou kulturu školy. Budeme se zabývat také tím, jak se usadit v lídrovské roli, jak pomocí účinných nástrojů motivovat podřízené v následování vize a cílů, podílet se na rozvoji školy a dále také, jak je podporovat v jejich rozvoji. Detailněji se budeme věnovat stylům vedení, od direktivních stylů instrukcí a přikazování až po rozvojové styly, jako je inspirování, koučování nebo delegování, které vyžadují vyšší míru důvěry, rozvoje zodpovědnosti a autonomie u podřízených.
Dále se budeme věnovat praktickému nácviku různých druhů pracovních rozhovorů, které tvoří základ interakce a rozvojové práce s podřízenými. Součástí rozvojových rozhovorů bude nastavení, sledování, provázení a evaluace kvality výuky. V průběhu kurzu budou mít účastníci možnost sledovat posun v kultuře školy a na konci kurzu zhodnotit reflektovaný posun.
Témata kurzu: osobní vize, hodnoty a přesvědčení v roli ředitele školy; lídr a týmy v systému školy; vedení změn v systému školy; pedagogický lídr a zavádění změny; principy intervencí a kultura učení; integrace témat a reflexe.
Ředitel jako lídr školy - 4. běh - kurz je naplněný
Zahájení 2,5 denním seminářem Spirálová dynamika 11.11.-13.11.2025
(první den začíná v 18:00h, další dny 9:00 s ukončením mezi16:00-17:00h).
Poté navážeme 6 denním programem:
1. den 05.12.2025
2. den 19.01.2026
3. den 23.02.2026
4. den 30.03.2026
5. den 29.04.2026
6. den 04.06.2026
*1.- 6. den probíhá v časech 9-16h
Ředitel jako lídr školy - 5. běh - kurz je naplněný
Zahájení 2,5 denním seminářem Spirálová dynamika 24.11.-26.11.2025
(první den začíná v 18:00h, další dny 9:00 s ukončením mezi 16:00-17:00h).
Poté navážeme 6 denním programem:
1. den 15.12.2025
2. den 09.02.2026
3. den 09.03.2026
4. den 08.04.2026
5. den 06.05.2026
6. den 05.06.2026
*1.- 6. den probíhá v časech 9-16h
.jpg)




