Triády
TRIÁDA = UČITEL + RODIČ + ŽÁK
Všichni tři mluví. Všichni tři si naslouchají. Všichni tři se učí.
5 hodinový intenzivní seminář.
Funguje pro učitele 1. stupně, 2. stupně i pro smíšené týmy.
Přizpůsobíme obsah přesně vašim potřebám.

Proč tradiční třídní
schůzky mají své limity?
-
Rodiče často přijdou poslouchat, nejsou partnery v diskusi.
-
Žáci se bojí, co si rodiče vyslechnou
-
Učitelé mluví O žácích, ale ne S žáky
-
Výsledek? Stres, obrana, povrchní řešení pro žáky, rodiče a i učitele .
-
Jednostranná forma komunikace.
Co když by to šlo jinak?
Co by se stalo, kdyby se žáci, rodiče a učitelé setkali ne kvůli problémům, ale kvůli růstu?
Co konkrétního tento seminář přinese do vaší školy?
Triády: Systém, který mění pravidla hry
Místo monologu → dialog
Místo hodnocení → sebehodnocení
Místo strachu → důvěru
Místo fokusu na problémy → možnosti
Základní informace
Cílem vzdělávacího programu je představit účastníkům teoreticky i prakticky jiný přístup vedení třídních schůzek, tzv. Triád – tedy propracovaný systém, založený na hodnocení pedagogů, rodičů a sebehodnocení žáků. Program seznamuje účastníky s jednotlivými postupy a kroky vedoucími k plnohodnotnému setkávání školy, rodičů a žáků. Účastníci se seznámí s metodami, které podporují sebehodnocení žáků, vnitřní motivaci žáků, stanovování reálných cílů a oceňování jednotlivých pokroků.
Účastníci budou čerpat teoretické znalosti a dovednosti, které se týkají organizačních a praktických věcí spojených se zaváděním Triád na školách různé velikosti, dále se samotným průběhem Triád a vyhodnocení těchto setkávání. V průběhu celého dne budou účastníci také seznamováni s koučovacím přístupem založeným na pozitivní motivaci, podpoře, důvěře a zodpovědnosti žáků v přístupu ke svým povinnostem, který je myšlenkou celého systému Triád.
Cílová skupina
Kurz je určen pro učitele 1. i 2. stupně ZŠ. Realizovat lze školení pro oba stupně najednou, anebo pro 1. stupeň a 2. stupeň zvlášť v různých termínech (není nutné absolvovat žádný jiný kurz Akademie)